dinsdag 16 februari 2010

op een doordeweekse dinsdag







Op een doordeweekse dinsdag mag ik gewoon gelukkig zijn, want Aristote heeft tijdens het crea-moment de 60-super-color puzzel van sneeuwwitje gelegd, want Abbel heeft als trouwe fan, zijn held Zidane geschilderd, want Kabeja heeft met veel liefde Pocahontas op het bord getekend, want Kabanja herstelt wonderwel van een angine in het dispensarium van maman Annie, want Jean, Dieudonné en Etienne leren aandachtig hun eerste zinnen Engels.
Wat hou ik van deze gasten: in hun ogen lees ik mijn dromen. Dankzij de glimlach van deze kids komt iedere dag de zon op.
ps. jullie hebben de groeten van Koen. Het lokaal waar hij les gaf, werd te klein voor het aantal studenten dat nu op 200 (sic) staat (de tamtam werkt hier letterlijk goed)
ps. mag ik even van hieruit een handkus werpen naar de verpleegsters in Reet
ps. Peter en Matti: zoals gezegd: "tussen kwart voor en kwart na"
ps. Brigitte, Belleke, Carinne, Emmanuel, Joris en de hele pintenclub, ik zal iets later zijn in de Cirio
ps. een dikke bees aan de choukes

2 opmerkingen:

  1. Gert,

    Elke dag lees ik met een opengevallen mond je ervaringen met de straatkinderen en de onbegrijpelijke denkwereld aldaar. Door de manier waarop je alles neerschrijft, kan ik me beeldig voorstellen en aanvoelen hoe zeer het je raakt deze onrechtvaardigheid te moeten aanzien. Geloof me, ik ben er niet, maar je bent niet alleen!
    Hier in België is het tekort aan strooizout een hoofdpunt in het journaal. Ik vermoed dat de plaatselijke straatkinderen nooit in een journaal zullen belanden. Dit is het verschil van enkele duizenden km!
    Ik hoop eveneens als jou en Koen dat hier eindelijk eens verandering in komt.
    Werk voor de voorzitter van de Europese Commissie misschien?

    Groetjes, ook aan Koen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé schatten,

    Het is weer veel te lang geleden dat ik nog eens ben komen kijken (heel drukke week gehad op het werk)! Ik heb alles bijgelezen, en ben toch verstomd door jullie verhalen hoor. Vooral het "opvangtehuis", vreselijk gewoon...

    Ik vind het nog steeds knap wat jullie voor de kinderen doen, echt. Keep up the good work!

    Dikke knuffel,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen